امیر خوراکیان عنوان کرد:اجرای طرح "اینترنت طبقه بندی شده" به منظور کاهش فیلترینگ برای گروه های خاص

بین مطالب وب سایت جستجو کنید

پاتوق گیمر ها و دنبال کنندگان اخبار گیمینگ و تکنولوژی

T.me/zoomtech_official


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
T.me/zoomtech_official
Mahdi Bahramian
19:27
دو شنبه 22 آبان 1396

 معاون محتوایی مرکز ملی فضای مجازی از بررسی و اجرای طرحی موسوم به «اینترنت طبقه‌بندی شده» خبر داد که به کاهش فیلترینگ برای گروه‌های خاص می‌انجامد.

 

امیر خوراکیان که در حاشیه یازدهمین نمایشگاه بین المللی رسانه های دیجیتال در جمع خبرنگاران سخن می‌گفت در پاسخ به سوال «آخرین خبر» گفت: در این طرح ظرفیتی فراهم می‌شود تا بعضی مراکز خاص بتوانند از بخشی از محتوای اینترنت و فضای مجازی که برای عموم امکان دسترسی وجود ندارد، استفاده کنند.

 

وی رسانه ها، مراکز پژوهشی و دانشگاهی و ساختارهای علمی را گروه‌های هدفی عنوان کرد که در مراحل نخست از این ظرفیت بهره‌مند خواهند شد.

 

خوراکیان اذعان کرد: فیلترینگ در حال حاضر به صورت هوشمند انجام می‌شود و این امر باعث می‌شود تا مثلا یک مقاله خوب به رغم محتوای غنی آن، به واسطه کاربرد یک کلمه خاص، از دسترس خارج شود.

 

وی در عین حال تاکید کرد: در سمت دیگر، گروه های کودک و نوجوان هستند که باید سطح دسترسی آن‌ها به فضای مجازی از آنچه در حال حاضر موجود است، کمتر شود.

 

با دستگاه قضایی همراهیم

در ماه‌های گذشته انتقادات صریحی از مسئولان سوی دستگاه قضا نسبت به رویکرد محتوایی فضای مجازی مطرح شد که خوراکیان در واکنش به این بحث توضیح داد: از قضا تعاملات ما با قوه قضائیه برای انتقال مشکلاتی که تاکنون در این حوزه با آن مواجه بودیم، بسیار خوب بوده است. بدون تعارف و مبالغه از همکاری آن‌ها سپاسگزاریم. خوشبختانه تا به امروز همراهی های خوب و توافقات مطلوبی حاصل شده است.

 

وی تاکید کرد: اتفاق نظری در ارکان نظام به منظور حمایت از پیام‌رسان‌های داخلی و رفع موانع و مشکلات برای آن ها و توامان اعمال نظارت و نفوذ بیشتر بر پیام رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی وجود دارد.

 

حمایت ویژه از پیام رسان‌های داخلی

خوراکیان بیان کرد: با توجه به تصویب کلیات سند ساماندهی شبکه‌های اجتماعی و پیام رسان‌های موبایلی در شورای عالی فضای مجازی، دستگاه‌های مربوطه در حال تعیین جزئیات ساماندهی شبکه‌های اجتماعی خارجی هستند تا هر شبکه اجتماعی خارجی که بخواهد در ایران فعالیت داشته باشد، بر اساس ضابطه اعلام شده از سوی ایران کار کند و در صورتی که ضوابط را اجرا نکند، دچار مشکلاتی می‌شود.

 

معاون محتوای مرکز ملی فضای مجازی با اشاره به مسئله حمایت از پیام رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی ایرانی به استناد قانون ساماندهی شبکه‌های پیام رسانی موبایلی و شبکه‌های اجتماعی تصریح کرد: بر اساس مصوبه جدید قرار است تا شبکه‌های اجتماعی داخلی از نظر دانش و زیر ساخت فنی حمایت شوند و زمینه رشد این کسب و کارها فراهم شوند تا بتوانند با شبکه‌های اجتماعی خارجی رقابت کنند؛ در حقیقت پیام رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی داخلی می‌توانند به عنوان نمونه قابل اعتماد توسط مردم مورد بهره برداری قرار گیرند و هر آنچه این شبکه‌ها از ظرفیت مخاطب بیشتری برخوردار باشند به همان نسبت به آن‌ها خدمات و مشوق‌های بیشتری تعلق می‌گیرد.

 

وی ادامه داد: به دلیل انگیزه و جذابیت بسیار زیاد حوزه پیام رسان و شبکه‌های اجتماعی داخلی و توجیه اقتصادی برای ساخت پیام رسان بزرگ و مورد استفاده مردم کشور به صورت قطعی در آینده‌ای نزدیک شرایط خوبی برای فعالیت پیام رسان‌های داخلی ایجاد می‌شود.

 

وی یادآور شد: همه فعالان فضای مجازی و کسانی که در ارائه سرویس و زیرساخت نقش دارند، براساس مسئولیت اجتماعی‌شان وظیفه دارند که این مسئله را برای کاربران تبیین کنند که داده‌ها هیچ امنیتی در فضای مجازی ندارد و باید در توزیع و انتشار محتوا دقت بیشتری صورت گیرد.

 

وی خاطر نشان کرد: مردم در حوزه پیام‌رسان‌ها تصورات غلطی دارند و زعم این می‌رود که این فضا اطلاعاتی خواهد بود و برای حریم شخصی آن‌ها امنیتی وجود ندارد، درحالی که این طور نیست و اطلاعات کاربران در فضای پیام‌رسان‌های داخلی امنیت بیشتری دارد و هم وطنان نباید به تلبلیغات غلط توجه کنند.

 

امیر خوراکیان عنوان کرد:اجرای طرح "اینترنت طبقه بندی شده" به منظور کاهش فیلترینگ برای گروه های خاص



تعداد بازدید از این مطلب: 41
بازدید : 41

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:









T.me/zoomtech_official

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود